22 August 2007
أوعدك... هاكون على طبيعتي و صادق جدا معاك
.... انت واحشني أوي لدرجة صعبة... لدرجة اني باتخنق و عنيا بتدمع
أنا مقصر عارف... في الزيارة و في الدعاء... بس و الله العظيم في بالي كل يوم تقريباً... صاحي أو نايم... بأقابلك و أخدك بالحضن
النهاردة بعد ما خلصنا في (رسالة) قعدت ألف في الشارع... مش عارف أروح فين.. أصلي المغرب و ألف... أجيب حاجة آكلها و ألف... انتهى بيا الأمر بإني أروح... ترتيب ربك إني أشوف والدك و أحمد جوز أختك... طلعت معاهم البيت عندكم... بصراحة استريحت لما لقيت مامتك بقت أحسن عن آخر مرة شفتها بعد أيام العزاء.. و قعدنا أنا و باباك كالعادة يسترجعلي و يحكيلي على أيام هندسة اسكندرية و الشغل من بعدها.. كان نفسي اسجل صوته و الذكريات دي بالموبايل بس الصراحة اتكسفت, وللا النور اللي كان قاطع و ولا مروحة توحد ربنا شغالة... الواد أسامة ابن أختك جن مصور... مخرب درجة أولى.. و النهارده عينه كانت هتروح بسبب شقاوته... أما آدم الصغير فده الإمتداد بتاعك.. زلنطحي كبير.. ابتدا يدوب يقف... معرفش أنا بأحكيلك ده ليه.. ولا اللي انا باعمله ده يصح و للا لأ... معرفش... بس بقالي فترة عاوز أكتبلك
يمكن ربنا جعلك سبب خللاني أعيد حساباتي في المستقبل... و بيتهيألي مكانش في أضمن من مستقبلك من وجهة نظر ناس كتير... بس تدبير ربك حاجة تانية... و يمكن عشان مهما كبرت مشكلاتي وللا همومي بعد كده.. هاتيجي ايه في اللي حصل؟!.. أقوم أشوفها ضئيييييلة و انها صعب تقهرني
بجد لو كده... تبقى بتاخد في ثواب عظيم و عداد شغاااال ما بيقفش.. مش أنا بس... دا كلنا و الله
مامتك في عينينا ماتقلقش.. و والدك راجل مؤمن و بنتعلم منه
طمني عليك.. و خلليني أشوفك في المنام قريب و انت في الجنة
إن شاء الله
محبتي
عمرو

Labels:

 
posted by zemos at 1:24 AM
5 Comments:


At Wednesday, August 22, 2007 at 3:40:00 PM GMT+3, Blogger توهة

وليه غلط

اكيد صح ان شاء الله


وإن لله وانا اليه راجعون

 

At Friday, August 24, 2007 at 8:46:00 PM GMT+3, Blogger OldCatLady

الحمد لله ان عنده صاحب زيك يترحم عليه و يفتكره و يفتكر أهله ....ده صح الصح ان حبك لصاحبك و شوقك ليه يخليك تزور اهله لحد النهارده و تكتبله...أكيد هو مبسوط باللى انت قلته ده الله يرحمه و تتقابلو ان شاء الله على خير فى الجنة أنتو و كل اللى بتحبوهم...اقروله الفانحة بقا :)

 

At Monday, August 27, 2007 at 12:37:00 AM GMT+3, Anonymous Anonymous

ربنا يرحمه ويغفرله
عارف يا عمرو انت كل مدى بتزيد فى نظرى احترام وتقدير
ربنا يكتر من امثالك
ويوفقك فى حياتك وتحقق كل الى تتمناه يارب

 

At Wednesday, August 29, 2007 at 12:02:00 AM GMT+3, Blogger zemos

... جزاكم الله كل خير يا جماعة